فست فود

برای راه اندازی هر کسب و کاری لازم است که از قبل مقدمات مهم و ضروری را داشته باشید و طبق برنامه پیش بروید . برای افتتاح یک فست فود خوب و حرفه ایی باید از قبل مراحل را تعیین و مشخص کنید . برندسازی فست فود خیلی مهم است چون تجارت مواد غذایی جایگاه ویژه ایی را به خود اختصاص داده است و سرمایه زیادی در گردش دارد  بنابراین راه اندازی فست فود می‌تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد.شروع در این شغل مراحلی دارد که باید به شکل مطلوبی طبق برنامه طی شود و در ادامه به بررسی مهم ترین مراحل و ایده های جدید برای راه اندازی فست فود می پردازیم.

1.به نظرات منفی بها بدهید

این را به خاطر داشته باشید که در ابتدای کسب و کار خود تا زمانی که به ثبات برسید، ممکن است نظرات منفی دریافت کنید. برخی از افراد منتقد فعال هستند.آن‌ها اغلب با این انگیزه بیرون می‌روند که فروشندگان جدید مانند شما را امتحان کنند و نظراتشان را در وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند.نظرات را چه مثبت و چه منفی در کمترین زمان پاسخ دهید. کامنت‌های مثبت را محبت آمیز و کامنت‌های منفی را بدون عصبانیت یا ناراحتی پاسخ دهید. سعی کنید برای نظرات منفی راه حلی بیندیشید و مشتری را با دادن آفر یا پیشنهادی ویژه مجاب کنید که یک شانس دیگر به مجموعه شما بدهد.از اشتباهات خود درس بگیرید و کیفیت خدمات خود را افزایش دهید تا از مشتریان وفادار خود اطمینان حاصل کنید.

چند نکته بسیار مهم در مدیریت نظرات منفی رستوران:

  • جواب دادن به نظرات مثبت و منفی در وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی، به مشتری‌ها نشان می‌دهد که به آن‌ها اهمیت می‌دهید و در راه هرچه بهتر شدن کیفیت غذاها و سرویس دهی، تمام تلاشتان را به کار بسته‌اید.
  • چنانچه نظرات منفی را کینه جویانه به خودتان بگیرید، پاسخی که می‌دهید در هر حال منفی است.
  • پس بهتر است نمونه پاسخ به نظرات منفی را از قبل آماده کنید. پاسخ‌های مودبانه و از قبل آماده شده، عصبانیت شما را انعکاس نمی‌دهد و بهترین روش برای کنترل خشم و ناراحتی شما است.
  • زمانی را اختصاص دهید و نظرات منفی را با پرسنل خود در میان بگذارید. این کار به بهبود عملکرد تمام پرسنل کمک میکنه و باعث میشه علت را جویا شوید و راه حلی برای مشکل پیدا کنید.
2.آهسته و پیوسته رو به جلو حرکت کنید

راه اندازی یک کسب و کار کوچک فست فود به این معنی نیست که باید فوراً همه چیز را شروع کنید.این کار به شما این امکان را می‌دهد که مدل کسب‌وکار خود را آزمایش کنید، بازخورد دریافت کنید و کسب و کار خود را قبل از گسترش در مقیاس بزرگ‌تر اصلاح کنید.به جای این که تنوع غذایی زیادی در منوی خود داشته باشید، با تعداد انگشت شماری از غذاهای مخصوص شروع کنید. پاسخ مشتریان واقعی خود را بررسی کنید و بر اساس آن منوی خود را گسترش دهید.

3.عکس های با کیفیت از غذاها بگیرید

این یکی نیازی به پخت و پز ندارد. فقط باید از مهارت‌ها و خلاقیت عکاسی خود استفاده کنید. البته نه وقتی که تا به حال عکاسی حرفه‌ای نکردید!از یک عکاس درخواست کنید تا از غذاها عکس‌های هوس برانگیز بگیرد تا در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید. عکاسی از غذاها اصلا موضوعی نیست که بتوان از کنار آن ساده گذشت.

چند نکته بسیار مهم در عکاسی از غذاها:

  • از نور طبیعی استفاده کنید.
  • بهترین زاویه برای عکاسی از غذا زاویه 45 درجه است و بهتر است که عکس‌ها با وضوح کامل گرفته شوند.
  • غذا را با مواد غذایی خوش رنگ و لعاب مثل گوجه، زیتون، کاهو، سس‌ها و .. تزئین کنید.
  • از سه پایه استفاده کنید.
  • از غذای سرد عکس نگیرید. عکس از غذای داغ و تازه جلوه بهتری دارد.
4.از اطرافیان درخواست نظرات واقعی داشته باشید

تجارت مواد غذایی یک سرمایه گذاری حساس است. برای ایجاد یک کسب و کار موفق از خانواده و دوستان خود بازخورد دریافت کنید و از آن‌ها بخواهید صادقانه در مورد برنامه‌ای که برای راه اندازی فست فود در سر دارید، نظر دهند.

5.هدفمند باشید

برای جمع آوری اطلاعات اولیه، از رستوران‌های رقیب در منطقه بازدید کنید. زمانی را صرف مشاهده و صرف غذا در این رستوران‌ها در زمان‌های مختلف کنید.به روندها مانند نحوه سرویس دهی، لباس پرسنل، نوع موسیقی، دکور و تزئین غذاها توجه داشته باشید. این الگوها بینشی را در مورد مجموعه خود و مشتریان هدفی که به طور طبیعی به رستوران شما جذب می‌شوند ارائه می‌دهد. برای جمع آوری داده‌های کافی، حداقل از سه رقیب بازدید کنید.مشاهدات خود را با استفاده از معیارهای خاص تجزیه و تحلیل کنید تا یک نمایه جامع از مشتری هدف خود ایجاد کنید.

نکات مهم در راه ندازی فست فود

  • دریافت مجوزها
  • برند سازی
  • تبلیغات موثر
  • تهیه مواد اولیه با کیفیت
  • مشتری مداری
  • برآورد هزینه کنید
  • هدفمند باشید

راه اندازی فست فود

شروع کار به همین سادگیا هم نیست و برای موفقیت در کسب و کارهای مواد غذایی نیاز به تلاش، ایده، برنامه ریزی و هویت منحصر به فرد دارید.در زیر به موارد مهمی که برای راه اندازی فست فود باید در نظر بگیرید، اشاره کردیم.

یک منوی بینظیر بنویسید

کیفیت و منحصر به فرد بودن غذای ارائه شده، در متمایز کردن تجارت در بازار رقابتی بسیار مهم است.

تقاضای بازار و مخاطبان هدف

درک سلیقه‌ها و ترجیحات خاص بازار هدف، برای موفقیت کسب و کار مواد غذایی بسیار مهم است.

استراتژی قیمت گذاری

متعادل کردن کارایی هزینه با قیمت گذاری رقابتی، کلید حفظ سودآوری در عین جذب مشتری است.

استانداردهای بهداشت و ایمنی

رعایت مقررات ایمنی و بهداشت برای اطمینان از اعتماد مشتری ضروری است.

هویت برند و بازاریابی

توسعه هویت برند قوی و استراتژی‌های بازاریابی موثر برای جذب و حفظ مشتریان حیاتی است.

نوآوری و سازگاری

نوآور بودن و سازگاری با روندهای بازار و ترجیحات غذایی می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند.

پایداری زیست محیطی

ترکیب شیوه‌های پایدار می‌تواند برای مصرف کنندگان آگاه از محیط زیست جذاب باشد و هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد.

 

 

 

برای خرید تجهیزات فست فود با کیفیت و با دوام ما به شما تجهیزات آشپزخانه روماکینگ را معرفی می کنیم . و می توانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما در روماکینگ تماس حاصل نمایید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *