همان طور که می دانید، سوخاری کیلویی در سال های اخیر در میان مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این امر باعث شده بسیاری از افراد از جمله سرمایه گذاران و کارآفرینان به فکر ورود به این بازار پرتقاضا و سودآور شوند.

از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب، به تجهیزات آشپزخانه صنعتی و کلیه نکاتی که برای راه اندازی سوخاری کیلویی لازم است بدانید، اشاره کنیم. مهم ترین مواردی که در ادامه به آن می پردازیم، شامل موارد زیر است:

  • تجهیزات مورد نیاز راه اندازی سوخاری کیلویی
  • مراحل راه اندازی سوخاری کیلویی
  • هزینه راه اندازی سوخاری کیلویی

کسب و کار سوخاری کیلویی می تواند یکی از سودآورترین روش های کسب درآمد باشد، به شرطی که حساب شده و با یک برنامه ریزی صحیح و کامل مراحل مختلف را طی کنیم. با ما همراه باشید.

تجهیزات مورد نیاز راه اندازی سوخاری کیلویی

قبل از هر چیز لازم است تجهیزات لازم برای راه اندازی فست فود سوخاری را شناخته و اقدام به تهیه هر کدام نمایید.

مهم ترین ابزارهایی که در این مرحله نیاز دارید، عبارت است از:

  • دستگاه سوخاری

یکی از مهم ترین تجهیزات سوخاری کیلویی، فر است که در انواع مختلف فر کانوکشن، فر پیتزا ریلی و… به شکل گازی و برقی در بازار موجود هستند. هر کدام از این مدل سرخ کن ها دارای قابلیت ها و امکانات متفاوتی هستند.  

برای تهیه مرغ های کنتاکی، نیاز به استفاده از سرخ کن مبله دارید. سرخ کن های صنعتی ایرانی با کیفیت بالا به بازار عرضه شده اند که دارای ترموستات و شعله های غیر مستقیم هستند.

  • یخچال ویترینی

از میان تجهیزات آشپزخانه صنعتی، محصول دیگری که برای مغازه سوخاری کیلویی به آن نیاز دارید یخچال ویترینی می باشد. این دستگاه برای جلب نظر مشتریان گزینه بسیار مناسبی بوده و می توانید مواد غذایی مختلف را پس از پخت در این یخچال به نمایش بگذارید.

  • گرمخانه

پس از پخت و آماده سازی مرغ های سوخاری تا زمان سرو به مشتریان، نیاز به یک گرمخانه یا گرم کن غذا دارید تا غذا تازگی و طعم خوب خود را از دست ندهد.

  • یخچال فریز

به منظور نگه داری و حفظ کیفیت مواد اولیه و همچنین غذاهای آماده شده، ضروری است یک سردخانه و یخچال فریز تهیه نمایید.

  • تجهیزات آماده‌سازی

همان طور که می دانید تجهیزاتی مثل: سینک ظرفشویی، انواع اسلایسر، رنده و… نیز برای انجام امور آشپزی بسیار ضروری و مهم است.

  • سایر تجهیزات

از دیگر ابزارها و لوازم مورد نیاز مغازه سوخاری با توجه به حجم سفارش مشتریان می توان به لوازم یک بار مصرف، تهیه لوازم مورد نیاز برای بسته بندی و تهویه مناسب اشاره نمود.

مراحل راه اندازی سوخاری کیلویی

در هنگام شروع و راه اندازی هر کسب وکاری، نیاز است گام های مختلف با دقت و به شکل صحیح برداشته شود تا در نهایت بتوان به سود دهی دست پیدا کرد.

همان طور که می دانید مراحل راه اندازی هر کسب و کاری با یکدیگر متفاوت بوده و حوزه غذا با پوشاک و یا غیره… هر کدام دارای نکات مهم و قابل توجه مخصوص به خود است. برای اطلاع از شرایط کسب و کار فروش مرغ سوخاری نیز می توانید مطلب تجهیزات اولیه راه اندازی مرغ سوخاری را مطالعه نماید.

و اما… مهم ترین مراحل راه اندازی سوخاری کیلویی عبارتند از:

  1. انتخاب محل مناسب

ابتدا قبل از هر چیز باید به دنبال یک مکان مناسب برای ارائه خدمات به مشتریان باشید. برای این کار حتما موقعیت و لوکیشن مغازه سوخاری کیلویی را با تحقیق و جست و جو بررسی نمایید تا در نهایت بتوانید بهترین محل را برای افتتاح نمایندگی سوخاری کیلویی انتخاب کنید.

همچنین لوکیشن مورد نظر باید به آب، برق و گاز دسترسی داشته باشد تا مشکلی بابت ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان نداشته باشید.

  1. بررسی اتصالات

همان طور که گفته شد، برای ارائه خدمات سوخاری کیلویی به منبع گاز و برق نیاز دارید. بنابراین قبل از استفاده از وسایل گازی، حتما باید از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید؛ به این ترتیب خطری بابت آتش سوزی و نشت گاز در مغازه به وجود نمی آید.

  1. آماده سازی تجهیزات مورد نیاز

در این مرحله نیاز است کلیه تجهیزات سوخاری مثل: گرم کن غذا، فر کانوکشن، ماشین ظرفشویی صنعتی و… را آماده کرده و در صورت استفاده قبلی، صفحات پخت چربی کشی و تمیز نمایید.

فیلترها را نیز تعویض نمایید.

  1. راه اندازی دستگاه ها

حالا می توانید دستگاه ها را روشن نمایید. در صورت استفاده از تجهیزات سوخاری دیجیتالی نیز می توانید از امکانات کنترل الکترونیکی استفاده نمایید.

  1. تست عملکرد دستگاه ها

پس از اینکه کلیه دستگاه ها را راه اندازی کردید، نیاز است تست عملکرد را انجام دهید. در این مرحله کلیه تجهیزات فست فود و تجهیزات سوخاری را روشن کرده و اجازه دهید تا به دمای محیط برسد. حالا می توانید مطمئن شوید که تمامی قسمت ها به درستی عمل می کنند.

  1. پخت غذاها

پس از اطمینان از عملکرد درست دستگاه ها و ایمنی هر کدام، نوبت به پخت غذاها می رسد. مواد غذایی مختلف را در تجهیزات رستوران یا سوخاری مختلف که تهیه کرده اید قرار دهید تا فرآیند پخت آغاز گردد.

  1. نظافت دستگاه ها

پس از اینکه غذاهای مختلف را طبخ و تست کردید، حالا می توانید دستگاه ها را خاموش کرده و اقدام به تمیز کردن هر کدام نمایید. بخش هایی که قابلیت جدا شدن از دستگاه ها را دارد، بیرون آورده و دیگ ها و فرها را به خوبی پاکسازی کنید.

  1. نگه داری و مراقبت

توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید به صورت بلندمدت از دستگاه ها استفاده کنید، باید استفاده صحیح و مناسب از دستگاه را نیز به خوبی آموزش ببینید. به این منظور می توانید از نظرات و راهنمایی های کارشناسان فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی استفاده نمایید.

در صورت نیاز به تعمیر محصولات نیز به موقع به کارشناسان مربوطه مراجعه کنید تا در نهایت عمر مفید تجیهزات سوخاری کیلویی افزایش یابد.

پس از آشنایی با مراحل راه اندازی سوخاری کیلویی، با یک سوال مهم رو به رو می شویم: هزینه راه اندازی سوخاری کیلویی چقدر است؟ چقدر بودجه لازم داریم تا بتوانیم مغازه سوخاری کیلویی را راه اندازی کنیم؟ در ادامه به این سوال مهم پاسخ داده ایم.

هزینه راه اندازی سوخاری کیلویی

 به طور کلی هزینه راه اندازی مرغ سوخاری کیلویی چیزی حدود 1 میلیارد و پانصد میلیون بوده و اگر بخواهید در میزان هزینه ها صرفه جویی کنید، می توانید از تجهیزات دست دوم استفاده نمایید.

اما به دلیل افزایش هزینه های تعمیر و تعویض پیشنهاد می کنیم از همان ابتدا اقدام به خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی نو کنید تا در آینده با کمبود تجهیزات و محصولات سوخاری رو به رو نشوید.

به عنوان مثال به منظور راه اندازی خط پخت مرغ سوخاری با هزینه کم پیشنهاد می کنیم از یک بردینگ معمولی استیل با حداقل هزینه استفاده نمایید. این نکته در خصوص سایر تجهیزات سوخاری و تجهیزات فست فود نیز صدق می کند.

جمع بندی

به پایان مطلب آموزش جامع راه اندازی سوخاری کیلویی رسیدیم. در این مقاله سعی کردیم ابتدا با تجهیزات و لوازم مورد نیاز مغازه سوخاری آشنا شویم که عبارتند از: دستگاه سوخاری، یخچال ویترینی، گرمخانه، یخچال فریز و تجهیزات آماده‌سازی.

در ادامه با مراحل مهم راه اندازی سوخاری آشنا شدیم و گفتیم نظافت و نگه داری از تجهیزات رستوران و سوخاری از اهمیت بالایی برخوردار است و کمک می کند تا عمر مفید محصولات افزایش یابد.

شما می توانید برای مشاهده انواع تجهیزات فست فود، تجهیزات سوخاری، کباب پز و… به فروشگاه روماکینگ مراجعه کرده و در صورت وجود هر گونه سوال از بخش تماس با ما با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

2 نظر در “آموزش جامع راه اندازی سوخاری کیلویی

  1. صابر تکی گفت:

    نکات کاربری در خصوص سوخاری کیلویی گفته بودین ممنون

    1. romaking گفت:

      سپاس دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *