یکی از محبوب ترین غذاها که مورد علاقه درصد زیادی از مردم دنیا می باشد، پیتزا است. همان طور که می دانید انواع مختلف پیتزا با روش های پخت مختلف در جهان وجود دارد که هر کدام دارای طعم متفاوتی است.

یکی از مواردی که در طعم و کیفیت نهایی پیتزا بسیار تاثیرگذار است، نحوه پخت در فر پیتزا است. فر پیتزا ریلی روماکینگ صندوقی، تنوری و… انواع مختلف این محصول است که کار با هرکدام نیازمند داشتن اطلاعاتی در خصوص درجه حرارت، نحوه پخت و… است.

از این رو در این مطلب تصمیم گرفتیم با هر کدام از این تجهیزات آشپزخانه صنعتی بیشتر آشنا شویم. مهم ترین نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم عبارتند از:

  • راهنمای خرید فر ریلی
  • قیمت فر پیتزا ریلی
  • راهنمای خرید فر صندوقی

فراموش نکنید امروزه در میان تجهیزات آشپزخانه صنعتی، انواع فر از جمله: فر پیتزا ریلی و صندوقی و… از اساسی ترین ابزار و تجهیزات فست فود تهران و رستوران ها به شمار می روند. بنابراین ضروری است با نحوه کارکرد و خرید هر کدام بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید فر ریلی

اگر قصد پخت پیتزا آمریکایی، دیترویت و یا کیک پیتزا را دارید و این غذاهای خوشمزه در منوی رستوران یا فست فود شما است، باید از فر پیتزا ریلی استفاده کنید؛ چرا که این محصول هم دارای کیفیت بالایی در پخت بوده و هم سرعت بالایی دارد.  بنابراین برای پخت کیک پیتزا با قطر 16 سانت هم می توان از این فر استفاده نمود.

فر ریلی یا تونلی، از پرکاربردترین انواع فر به شمار می رود که علاوه بر پخت پیتزا برای پخت سیب زمینی تنوری و لازانیا نیز می توان از آن استفاده نمود.

یکی از نکات مهم که باید هنگام خرید فر پیتزا ریلی به آن توجه نمایید این است که این محصول در سه سایز دهانه 50، 70 و85 در بازار موجود بوده و به پخت با حرارت غیر مستقیم معروف است. شما می توانید پس از پخت پیتزا برای گرم نکه داشتن آن از گرم کن غذا برقی نیز استفاده نمایید.

همچنین این محصول مانند دیگر تجهیزات فست فود از جمله: فر کانوکشن صنعتی دارای ترموستات دیجیتال بوده و یک پنل تنظیم دمای دیجیتال نیز بر روی آن تعبیه شده تا به راحتی بتوانید دمای مورد نظر خود را تنظیم کنید.

ویژگی های فر پیتزا ریلی

فر تونلی پیتزا دارای ابعاد مختلف بوده و به دو شکل موتور بغل و موتور پایین در بازار موجود است.

یکی از خصوصیات منحصر به فرد این فر، ظرفیت حرارتی و حجمی آن است که دما را می توان تا 450 سلسیوس افزایش داد. همچنین انرژی حرارتی آن نیز تا 55000 کیلوکالری قابل افزایش است که در نهایت آن را به محصولی بی نظیر برای پخت هم زمان 100 عدد پیتزا تبدیل می کند.

جنس فر پیتزا ریلی از استیل ضدزنگ بوده که این امر سبب شده تا شست و شوی آسانی داشته باشد. البته امروزه با استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی خارجی و ایرانی کار نظافت و شست و شوی تجهیزات آشپزخانه برای صاحبان رستوران و فست فود کمی آسان ر شده است.

همچنین عایق بودن و تجهیز این محصول به سیستم ایمنی آن را به یک محصول کامل و بی نظیر تبدیل کرده است.

فر پیتزا ریلی دو یا سه طبقه نیز دارای قابیلت پخت هم زمان 120 تا 400 پیتزا در ساعت را برای شما فراهم می کند. دارا بودن پایه های چرخ ترمزدار که بسیار مقاوم و مستحکم می باشد نیز جا به جایی محصول را آسان تر کرده و بدنه این فر نیز از فولاد تولید شده است.

قیمت فر پیتزا ریلی

به طور کلی عوامل مختلفی بر قیمت دستگاه پیتزا پز تاثیرگذار است؛ از جمله: ظرفیت تولید پیتزا، ابعاد، جنس و… که هر کدام از این ویژگی ها با توجه به نیاز کسب و کار شما تعیین می گردد.

اما… قیمت فر پیتزا ریلی با دهانه 50 سانتی متر در خرداد 1403 حداقل از 100 میلیون تومان شروع می شود و با افزایش سایز دهانه به حداقل 200 میلیون تومان نیز می رسد.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و دریافت لیست قیمت فر پیتزا ریلی از طریق تماس با ما با روماکینگ، تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی در ارتباط باشید.

مجموعه ما همواره تلاش کرده ارزانترین فر ریلی پیتزا را با بالاترین کیفیت در اختیار خریداران قرار دهد.

راهنمای خرید فر صندوقی

یکی دیگر از تجهیزات رستوران و تجهیزات فست فود، فر پیتزا صندوقی است که دارای 2 مدل می باشد؛ یک مدل که کف آن از سنگ ساخته شده و دیگری از آجر.

چنانچه قصد پخت پیتزا ایتالیایی دارید، مدل کف سنگی مناسب بوده و چنانچه در منوی رستوران و فست فود خود، پیتزا آمریکایی دارید، پیشنهاد می کنیم از مدل فر صندوقی با کف آجر استفاده نمایید.

4 نکته مهم خرید فر پیتزا صندوقی

در خرید فر پیتزا صندوقی توجه داشته باشید که فر اتوماتیک باشد تا بتوانید به طور خودکار دستگاه را بر روی دمای مورد نظر خود تنظیم نمایید. به این ترتیب با در نظر گرفتن یک دمای مشخص، از سوختن پیتزا نیز جلوگیری می گردد.

نکته دوم خرید دستگاهی است که مانند فر قنادی کوچک و فرکانوکشن، دارای درب شیشه ای و چراغ حرارتی باشد تا امکان دیدن مراحل پخت وجود داشته باشد.

نکته سوم که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید این است که بدنه دستگاه عایق باشد تا حرارت از اطراف دستگاه به بیرون منتقل نشود. این ویزگی از داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری میکند.

به عنوان نکته پایانی نیز باید بگوییم که بهتر است فر صندوقی، پایه دار باشد.

لازم به ذکر است در مقایسه فر پیتزا ریلی و فر صندوقی، انتخاب و خرید فر ریلی بهتر است چرا که در استفاده از فر صندوقی ممکن است گاهی اوقات با مواردی مثل: نپختن پیتزا و سوختن آن رو به رو شویم.

در صورتی که قصد راه اندازی پیتزافروشی دارید، خواندن مطلب 7 نکته طلایی راه اندازی پیتزا فروشی نیز می تواند به شما کمک کند.

جمع بندی

به پایان مطلب رسیدیم. در این بخش تلاش کردیم ابتدا با فر ریلی یا تونلی پیتزا آشنا شویم. گفتیم از پر کاربردترین انواع فر به شمار می رود که در سه دهانه با سایزهای 50، 70 و 85 سانتی متر  به بازار  عرضه شده است.

برای پخت پیتزا آمریکایی، لازانیا و.. مناسب تر بوده و ضد زنگ است. همچنین از آن دسته تجهیزات رستوران صنعتی به شمار می رود که دارای شست و شوی آسانی نیز می باشد.

در ادامه نیز با 4 نکته مهم قبل از خرید فر صندوقی آشنا شدیم که عبارتند از:

  1. فر اتوماتیک باشد تا از سوختن پیتزاها جلوگیری گردد.
  2. دستگاه دارای درب شیشه ای باشد تا امکان مشاهده مراحل پخت وجود داشته باشد.
  3. بدنه دستگاه عایق باشد تا از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری گردد.
  4. دستگاه فر دارای پایه باشد.

امیدواریم این مطلب راهنمای جامعی به منظور خرید فر پیتزا ریلی و فر صندوقی برای شما باشد. چنانچه سوالی در این زمینه داشتید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

همچنین می توانید برای خرید تجهیزات سوخاری و خرید انواع فر کانوکشن، فر قنادی، فر ریلی و.. فروشگاه روماکینگ را مشاهده کرده و از بخش تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *