از آنجایی که در میان تجهیزات آشپزخانه صنعتی، فر کامبی و فرهای کانوکشن از محبوبیت و کاربردهای بیشتری برخوردار هستند، بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی کامل این دو محصول بپردازیم.

و اما… قبل از هر چیز اگر بخواهیم به مهم ترین تفاوت های فر کامبی و فر کانوکشن اشاره کنیم، باید بگوییم در فر کانوکشن، فرآیند پخت غذا با حرارت خشک بوده و لازم است برای ایجاد رطوبت، اقدام به اسپری آب در داخل محفظه نمایید. در حالی که در فر کامبی، یک سیستم خودکار برای کنترل و تنظیم میزان بخار وجود دارد. همچنین از این نوع فرهای صنعتی می توانید به عنوان گرم کن غذا استفاده کرده و پخت آرام غذا را نیز تجربه کنید؛ چرا که دارای دقت بالایی در دمای پایین تر از 30 درجه هستند؛ اما از فرهای کانوکشن که نوعی از تجهیزات سوخاری نیز می باشد. به طور معمول برای پخت در دماهای بالاتر استفاده می شود.

در ادامه به بررسی دقیق تر هر کدام ازاین محصولات می پردازیم. با ما همراه باشید.

مزیت‌های فر کامبی چیست ؟

این دستگاه که یکی از محصولات پرطرفدار تجهیزات رستوران به شمار می رود، به عنوان یک محصول با پخت ترکیبی شناخته می شود که با توجه به نوع غذایی که قصد تهیه آن را دارید، می توانید از 3 روش پخت استفاده کنید که در ادامه به معرفی هر کدام می پردازیم:

  • همرفت

اگر قصد پخت نان و یا کبابی کردن گوشت با کباب پز یا فر را دارید، این روش مناسب شما است؛ چرا که به کمک گرمای خشک و هوای داغی در محفظه وجود دارد، می توانید کیک یا شیرینی گریل شده تحویل بگیرید.

در واقع به دلیل عدم وجود رطوبت، سرخ کردن و برشته کردن انواع کیک، کلوچه و یا سیب زمینی سرخ کرده امکان پذیر است.

  • بخار

روش پخت بعدی، روش بخار است که مخصوص بخارپز کردن انواع ماهی و سبزیجات است. از آنجایی که نیاز است سبزیجات و گوشت پخته شده آبدار باشند، از بخار برای ایجاد فضای مرطوب در محفظه استفاده می گردد.

  • ترکیب همرفت و بخار

سومین روش پخت فر کامبی ایرانی یا خارجی، ترکیبی بوده که یک غذای لذیذ و آبدار را برای شما فراهم می کند. شیوه ای مناسب برای زمان هایی که قصد پخت خورشت و یا گوشت و سبزیجات آبدار با بافت نرم و ترد را دارید.

حالا که با نحوه پخت غذا توسط فر کامبی آشنا شدید حتما به دلایل محبوبیت این محصول در در میان تجهیزات آشپزحانه صنعتی پی برده اید، اما در ادامه می خواهیم به طور دقیق تر امکانات دیگر آن را بررسی کنیم.

دلایل استفاده از فر کامبی در آشپزخانه های صنعتی

همان طور که گفتیم به دلیل  قابلیت پخت ترکیبی فر کامبی می توان به طور هم زمان، به پخت غذا پرداخت و آن را گریل هم نمود. این ویژگی در میان دیگر تجهیزات فست فود و تجهیزات سوخاری که اغلب فضای زیادی را نیز اشغال می کنند، بسیار کاربردی بوده و به آشپزخانه‌های صنعتی این امکان را می دهد که در فضای کم، بهترین عملکرد را داشته باشند؛ چرا که دیگر نیاز به دستگاه های جداگانه برای پخت و پز و گریل نخواهند داشت.

البته فر پیتزا ریلی نیز از محصولات محبوب میان آشپزها به شمار می رود که از سوختگی و یا خام بودن پیتزا جلوگیری میکند.

از دیگر دلایل محبوبیت فر کامبی، کمک به صرفه جویی در زمان است؛ به این ترتیب کارایی و راندمان رستوران ها افزایش یافته و افراد می توانند در مدت زمان کمتری، اقدام به آماده سازی غذاهای مختلف نمایند.

جنس این محصول نیز از استیل ضد زنگ بوده که در نهایت کار نظافت و ضدعفونی کردن را آسان تر می کند. این ویژگی در نهایت تاثیر به سزایی در بهداشت آشپزخانه های صنعتی خواهد داشت.

حالا که مزیت های استفاده از فر کامبی را شناختیم، وقت آن رسیده که با فر کانوکشن نیز آشنا شویم تا در نهایت با دید بهتر و دانش بیشتر اقدام به خرید این محصولات کنیم.

مزیت های فر کانوکشن

از مهم ترین ویژگی های این فر که به عنوان تجهیزات فست فود و یا تجهیزات سوخاری نیز شناخته می شوند، می توان به پخت غذا با کمترین روغن و چربی اشاره نمود؛ این مزیت به ویژه برای تهیه غذای سالم و باکیفیت رستوران ها بسیار حائز اهیمت است.

کانوکشن یک فن پروانه ای شکل است که در انتهای محفظه فر نصب شده و به واسطه آن، حرارت و دما در تمامی محفظه فر به طور یکنواخت پخش می گردد؛ به این ترتیب می توان به عنوان فر قنادی نیز به این محصول نگاه کرد؛ چرا که این ویژگی در پخت انواع کیک و شیرینی بسیار کاربردی است.

در نهایت به دلیل قابلیت پخت سریع، حدود 25 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی خواهیم داشت.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم به بررسی تفاوت های فر کامبی و فر کانوکشن بپردازیم و مزیت های مهم هر کدام را بررسی کنیم.

به طور کلی اصلی ترین تفاوت این دو محصول، در سیستم بخار می باشد. گفتیم در فر کامبی سیستم به طور خودکار اقدام ورود بخار به داخل محفظه می کند؛ در حالی که در فر کانوکشن این سیستم تعبیه نشده و کنترلی بر میزان پخش بخار نیست. همچنین فر کانوکششن بیشتر مناسب پخت غذا در دماهای بالاتر است و برای پخت آرام و عمل آوری خمیر پیشنهاد نمی شود.

امیدواریم این مطلب راهنمای مناسبی برای پاسخ به سوالات شما در این زمینه باشد. شما می توانید برای مشاهده انواع تجهیزات سوخاری و تجهیزات رستوران به فروشگاه روماکینگ سر بزنید.

 

یک نظر در “تفاوت های فر کامبی و فر کانوکشن

  1. رمضان گفت:

    خیلی عالی و کامل بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *