ماشین ظرفشویی 

ظروف تمیز و درخشان در تمام رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها اهمیت زیادی داشته و همین موضوع سبب شده که ماشین ظرفشویی صنعتی یکی از مهم‌ترین وسایل در آشپزخانه باشد. این ماشین‌های قدرتمند که برای صرفه‌جویی در زمان و جلوگیری از کار زیاد طراحی شده‌اند، بشقاب‌ها، کاسه‌ها و ظروف شما را به‌طور بی‌عیب و نقصی تمیز و آماده برای سرویس می‌کنند.مخصوصا در آشپزخانه هتل ها، رستوران ها با توجه به حجم بالای ظروف کثیف داشتن یک ماشین ظرفشویی صنعتی الزامی است. چون استفاده از نیروی انسانی برای شستن ظروف، امری وقت گیر و پر هزینه می باشد.با خیال راحت می توانید به یک ماشین ظرفشویی صنعتی اطمینان کنید و همچنین علاوه بر صرفه جویی در انرژی، بهداشت آشپزخانه را نیز بالا ببرید.

این دستگاه اولین بار در سال 1391 با بهره گیری از دانش روز دنیا در ایران طراحی و با تکیه بر تجربه مهندسین داخلی تولید شده است و در حال حاضر جزئی از پرفروش ترین محصولات شرکت تلقی می شود.ماشین های ظرفشویی از گذشته تا به امروز، در مدل های مختلفی ساخته شده اند که با پیشرفت فناوری، میزان ظرفیت و سرعت آن افزایش پیدا کرده و امروز کار را برای کاربران خود بسیار راحت کرده اند.

اهمیت ماشین ظرفشویی 

دستگاه ظرف‌شویی صنعتی قدرت بالاتری نسبت به شستشوی دستی دارد. این دستگاه با استفاده از فناوری‌های مدرن و دمای بالای آب، قادر به تطهیر کامل ظروف است. با توجه به این ویژگی، استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی به موازات با شستشوی دستی، بهبود بزرگی در بهداشت و تمیزی ظروف فراهم می‌کند. در ادامه برخی از مزایای استفاده از این دستگاه را برای شما توضیح خواهیم داد.

صرفه‌جویی در زمان و انرژی: با استفاده از ماشین ظرفشویی میتوان تا میزان زیادی در مصرف آب، برق و نیروی کار صرفه جویی کرد.

بهبود بهداشت و نظافت: استفاده از ماشین ظرفشویی باعث بهبود بهداشت و نظافت محیط آشپزخانه می‌شود. در واقع، این دستگاه با کمک آب و مواد شوینده، ظروف و وسایل آشپزخانه را به خوبی تمیز می‌کند.

پاک کردن بهتر ظروف: ماشین ظرفشویی با استفاده از آب داغ و مواد شوینده، به بهترین شکل ممکن ظروف را پاک می‌کند. در واقع، این دستگاه می‌تواند به نوعی از لکه‌ها و رسوبات روی ظروف جلوگیری کند.

کاهش خطر شکسته شدن ظروف: با استفاده از ماشین ظرفشویی، خطر شکسته شدن ظروف در حین شستن، کاهش می‌یابد. در واقع، این دستگاه می‌تواند به راحتی ظروف را با کیفیت بالا و به حالتی کاملاً تمیز شسته و خشک کند.

افزایش راحتی: استفاده از ماشین ظرفشویی به دلیل کاهش فشار کاری و زمانی که برای شستن ظروف صرف می‌شود، به راحتی زندگی خانوادگی کمک می‌کند..

انواع ماشین های ظرفشویی

این دستگاه ها به طور کلی به انواع زیر تقسیم می شوند:

  1. ماشین ظرفشویی 210 سبد اتومات ریلی
  2. ماشین ظرفشویی 180 سبد اتومات ریلی
  3. ماشین ظرفشویی 130 سبذ ریلی
  4. ماشین ظرفشویی 100 سبد ریلی
  5. ماشین سلف شور 180 و 220 سبد تمام اتومات ریلی
  6. ماشین زیرکانتری 540 قطعه
ماشین ظرفشویی رستورانی زیر کانتری

یکی از پرکاربردترین انواع ماشین های ظرفشویی صنعتی، ماشین زیر کانتری است که ویژگی خاص آن، اندازه جمع و جور ماشین است. این نوع از نظر اندازه با ماشین ظرفشویی خانگی قابل مقایسه است اما چرخه شستشوی سریع‌تری داشته و می‌تواند برای آشپزخانه‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. این ماشین‌ ظرفشویی صنعتی برای رستوران‌های کوچک یا هتل‌ها مناسب‌ است و باعث صرفه جویی در مکان خواهد شد. (ماشین ظرفشویی رستوران و ماشین ظرفشویی هتل)

ماشین ظرفشویی صنعتی هود تایپ

این نوع ماشین قادر است ظرف‌ها را با سرعت بالاتری نسبت به نوع زیر کانتری شست و شو داده و از لحاظ ابعاد هم بزرگ‌تر است. ماشین‌های ظرفشویی هود تایپ برای آشپزخانه‌های متوسط و بزرگ مناسب هستند، کار با این نوع بسیار راحت بوده و افرادی با تجربه کم هم می‌توانند از ماشین ظرفشویی صنعتی برای ظروف خود استفاده کنند.

ماشین ظرفشویی رستورانی ریلی

ماشین ظرفشویی ریلی شناخته شده‌ترین نوع ماشین‌های ظرفشویی صنعتی است. آن‌ها می‌توانند خیلی سریع حجم زیادی از ظروف کثیف را تمیز کنند. این ماشین در هر بار استفاده تعداد زیادی از ظروف را شسته، آبکشی و خشک می‌کنند. این نوع در آشپزخانه‌هایی که نیاز به شستن حجم بالایی از ظروف غذاخوری در هر نوبت دارند، مناسب هستند.

ماشین ظرفشویی رستوران شیشه شوی، دستگاه سلف شور، یا ماشین ظرفشویی برای مصارف خاص

در برخی مشاغل از لیوان‌های زیاد یا شیشه‌های شکننده استفاده می‌کنند. کافی‌شاپ‌ها یا رستوران‌ها تنها برخی از مشاغلی هستند که ممکن است به ماشین ظرف‌شویی اختصاصی برای شیشه نیاز داشته باشند. این دستگاه با فشار آب پایین‌تر، می‌تواند ظریف‌ترین ظروف شیشه‌ای را تمیز، سریع و بدون لکه تحویل دهد.

نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی :

1.مهم ترین فاکتوری که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به آن دقت کنید میزان برق مصرفی می باشد.بر روی انواع ماشین ظرفشویی صنعتی ساخت ایران، برچسب انرژی قرار دارد که میزان استفاده دستگاه از برق را نشان داده و شما می توانید با استفاده از آن چک کنید که چه مقدار انرژی صرف دستگاه می شود .

2.هنگام خرید به میزان مصرف آب دستگاه دقت کنید. در هر سال هزاران لیتر آب صرف شستشو می شود ولی مصرف آب بهینه ماشین های ظرفشویی صنعتی، می تواند باعث صرفه جویی تا حد زیادی شود.

3.استفاده راحت از دستگاه، نوع جنس به کار رفته در بدنه ماشین ظرفشویی صنعتی، کیفیت ساخت، طراحی، زیبایی نیز باید مورد توجه شما قرار داشته باشد.

4.مصرف پودر، مایع کنسانتره یا ژل ماشین ظرفشویی هم جزء موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

پودر های ماشین ظرفشویی صنعتی، زمان زیادی را صرف حل شدن در آب می کند و دانه های رنگی بکار رفته در آن به دلیل حل نشدن با چربی غذا مخلوط شده و به دستگاه می چسبند و باعث ایجاد رسوب در دستگاه می شوند.

قیمت ماشین ظرفشویی صنعتی

عوامل زیادی هستند که در قیمت ماشین ظرفشویی صنعتی تاثیر میگذارند. در ادامه به شرح مهم ترین آن ها میپردازیم:

نوع دستگاه : همانطور که میدانید ماشین های ظرفشویی صنعتی در مدل های متنوعی ارائه میشوند و بر اساس مدلی که دارند دارای قیمت های گوناگونی می باشند.

ظرفیت : ظرفیت ماشین ظرفشویی صنعتی رابطه مستقیمی با قیمت این محصول دارد. هر چقدر دستگاه مورد نظر ظرفیت بالاتری داشته باشد به طبع آن نیز قیمت آن بیشتر خواهد شد.

برنامه های شستشو : این تجهیزات دارای برنامه های شستشوی متعددی هستند که ممکن است در برخی از مدل ها این برنامه ها بیشتر باشند که میتواند باعث افزایش قیمت نهایی این دستگاه شود.

کیفیت ساخت و قطعات : نوع ساخت ماشین ظرفشویی صنعتی و قطعات به کار رفته در آن تاثیر زیادی در قیمت این محصول دارد. هر چقدر دستگاه مورد نظر از ساخت بهتری برخوردار باشد و قطعات به کار رفته در آن با کیفیت تر باشند قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

امکانات ماشین ظرفشویی : امکانات موجود در این تجهیزات در مدل های مختلف با هم تفاوت دارند. مشخص است که هر چقدر امکانات ظرفشویی صنعتی بیشتر باشد قیمت آن نیز به مراتب بالاتر میرود.

برند تولید کننده : برندهای زیادی در سطح کشور اقدام به تولید ماشین های ظرفشویی مدل صنعتی می کنند و هر کدام از آن ها تعرفه های متفاوتی را برای محصولات خود در نظر میگیرند که بر اساس هزینه های تولید مشخص میگردد.

 

 

استفاده از تجهیزات باکیفیت و مناسب می‌تواند در بهره‌وری، سلامت و رضایتمندی مشتریان تأثیر بزرگی داشته باشد. همچنین، برنامه‌ریزی دقیق فضا و چیدمان بهینه تجهیزات می‌تواند در جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی کارکنان بسیار مؤثر باشد.برای خرید تجهیزات با کیفیت و با دوام ما به شما تجهیزات آشپزخانه روماکینگ را معرفی می کنیم . و می توانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما در روماکینگ تماس حاصل نمایید . 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *