تجهیزات آشپزخانه رستوران

به تجهیزاتی گفته می شود که برای پخت غذا در حجم بالا استفاده می شود.برای تجهیز کردن یک آشپزخانه رستوران به تجهیزات صنعتی آشپزی نیاز دارد که بتواند در برابر استفاده‌های مکرر مقاوم باشد و دیرتر آسیب ببیند. چیدمان یک آشپزخانه باید طوری برنامه‌ریزی شود که اجازه دهد غذا به‌طور یکپارچه از منطقه آماده‌سازی به میز غذا جریان پیدا کند.اگر قصد راه اندازی رستوران را دارید، باید در خرید لوازم رستوران و در مورد هزینه هایی که لازم است انجام دهید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. مسلماً اولین کاری که شما انجام می‌دهید، از جمله هزینه های اصلی برای این منظور میتوان به هزینه محل، هزینه دکوراسیون، هزینه میز و صندلی، و هزینه مربوط به خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران نام برد. تجهیزات رستوران شامل طیف وسیعی از تجهیزات ریز و درشت برقی، گازی و دستی است . با خواندن این مقاله تصمیم گیری برای خرید تجهیزات برای شما سهل و آسان می شود.با این بلاگ همراه ما باشید.

برخی از اقلام مورد استفاده از در آشپزخانه‌ رستوران شامل:

مهم ترین نکات خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران

راه‌اندازی یک رستوران با کمک تجهیزات آشپزخانه صنعتی روند کار را برای شما آسان می کند .در نظر داشته باشید که اگر لیست تجهیزات اشپزخانه صنعتی خود را آماده کرده اید می توانید با یک براورد قیمت، هزینه راه اندازی آشپزخانه صنعتی را بررسی کنید. اما مهم ترین نکته خرید با کیفیت ترین تجهیزات می باشد که بتوانید حداقل چندین سال از آن استفاده کنید.برخی از نکات مهم در رابطه با تهیه تجهیزات صنعتی برای آشپزخانه عبارت‌اند از:

بودجه

در انتخاب تجهیزات مناسب باید به برچسب قیمت توجه داشته باشید تا بهترین تجهیزات آشپزخانه خود را به‌دست آورید.

گزینه‌های جایگزین

در بازار رقابتی امروزی می‌توانید جایگزین‌هایی برای هر برندی پیدا کنید، بنابراین به جای تمرکز بر تجهیزات برند خاص برای آشپزخانه صنعتی خود، به دنبال جایگزین باشید.

گارانتی

تجهیزات دارای گارانتی به شما امکان تعویض یا تعمیر دستگاه را در صورت خرابی در دوره گارانتی می‌دهد.

 

نوشتن لیست منوی

منوی غذایی ابزاری برای شروع آشنایی و ارتباط مشتری با ماهیت رستوران شماست؛ پس باید به گونه ای باشد که موجب تشویق مشتری به سفارش دادن و انتخاب غذاهای مختلف شود، به گونه ای که در نهایت سود آوری اقتصادی برایتان داشته باشد. اینکه چه غذاهایی را سرو خواهید کرد یک مسئله ی مهم است ولی چیدمان منو نیز بسیار مهم می باشد.

یک نکته ی مهم در چیدمان منو این است که شما بتوانید آن گزینه هایی که برایتان سود بیشتری دارند،( غذاهای خاص تر و گران تر ) را در بخشی از منو قرار دهید که در نگاه اول، مشتری متوجه ی آن ها شده و توجه اش جلب شود. دقت داشته باشید که در تمامی کسب و کار ها این اصل مهم وجود دارد که برترین و با کیفیت ترین یا خاص ترین گزینه ی قابل خرید توسط مشتری باید در معرض دید وی قرار داده شود.

فضای آشپزخانه تان را در نظر بگیرید

برای طراحی آشپزخانه صنعتی یک نکته مهم اینه که وسایل و میزهای کار تمام استیل باشند تا وسایل استیل دچار زنگ زدگی نشوند و تمیز کردن آنها راحت‌تر باشد. وسایل استیل، عمر طولانی تری دارن و سال‌های زیادی میتونی از آنها استفاده کنید. یکی از اولین مواردی که در طراحی آشپزخانه صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد افزایش بهره وری فضا از انرژی است. این کار باعث می شود تا به میزان زیادی در هزینه های برق و آب صرفه جویی شود. همچنین طراحی باید به گونه ای انجام شود که کمترین مصرف انرژی را در آشپزخانه داشته باشیم. این کار هزینه های نهایی رستوران را نیز به میزان بسیار زیادی کاهش می دهد. چیدمان فضا و طراحی آشپزخانه صنعتی می تواند روی میزان درآمد و افزایش فروش رستوران نیز موثر باشد زیرا شما با داشتن یک طراحی آشپزخانه صنعتی مناسب می توانید میزان مصرف انرژی خود را کاهش دهید و با این کار هزینه تهیه غذا برای مشتری کاهش پیدا می کند همچنین شما با داشتن سرعت عمل مناسب می توانید رضایت مندی مشتریان خود را نیز جلب نمایید.

کلام‌آخر

اگر در حال حاضر مدیریت یک رستوران را دارید یا علاقمند به تاسیس یک رستوران هستید ما به شما گروه تولید روماک ماشین با نام تجاری (روماکینگ) تولید کننده انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی را معرفی می کنیم . برای اطلاع از قیمت و خرید محصولات می توانید با کارشناسان ما در روماکینگ تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *