کدام طرح آشپزخانه مناسب آشپزخانه شما است؟

آیا هنگام ساختن آشپزخانه صنعتی خود ، در نظر گرفته اید که چه چیزی وارد طرح آشپزخانه می شود؟ وقتی صحبت از تهیه مواد غذایی می شود ، ارگونومی اهمیت دارد. این بر کارآیی عملیات آشپزخانه شما تأثیر می گذارد ، به شما کمک می کند فضا را به حداکثر برسانید و ارتباط بین کارمندان خود را بهینه کنید. همچنین می تواند آشپزخانه شما را ایمن تر کند.بیایید چند طرح آشپزخانه مختلف و برخی موارد را بررسی کنیم تا در تصمیم گیری دیزاین آشپزخانه به شما کمک کنیم .

پنج چیدمان آشپزخانه برتر

در اکثر آشپزخانه های تجاری پنج مورد استفاده می شود: خط اسمبلی ، جزیره ، به سبک منطقه ، طرح دالان یا راهرویی و آشپزخانه باز یا اپن. بسته به سبک رستوران مورد نظر شما ، نوع غذایی که می پزد و میزان فضایی که ساختمان شما امکان فضای آشپزخانه را فراهم می کند ، هرکدام از مزایای منحصر به فرد برخوردار هستند.

طرح اسمبلیAssembly

این طرح خطی با آماده سازی مواد غذایی آغاز می شود و یک خط مستقیم به پایین می رود و با منطقه ای که در آن شما غذا را به مشتری خود سرو می کنید ، به اوج خود می رسد. این طرح برای رستوران های فست فود یا آشپزخانه هایی با منوهای محدود که در آن سرعت و کارآیی تمرکز اصلی از دیدگاه خدمات است ، بیشتر است.این طرح ساده است و از ابتدا تا انتها یک کانال ارتباطی آسان در فرآیند ایجاد غذا ایجاد می کند.

چیدمان جزیره

اگر فضا در آشپزخانه شما فراوان است ، ممکن است طرح جزیره بهترین مناسب شما باشد. این طرح شامل بخشی از مواد غذایی از فرآیند در مرکز آشپزخانه با سایر ایستگاه های موجود در اطراف آن است.این مجموعه تمرکز بیشتری را بر روی فرآیند ایجاد مواد غذایی ایجاد می کند و امکان برقراری ارتباط آسان با ایستگاه ایجاد غذا در وسط را فراهم می کند ، که نقطه مرکزی برای همه ارتباطات است. این بیشتر برای رستوران هایی با منوی متنوع تر و انواع غذاهای متنوعی است که ممکن است زمان بیشتری برای پخت و پز نسبت به فروشگاه ساندویچ سریع سرویس یا رستوران فست فود داشته باشد.

چیدمان به سبک منطقه

این طرح هر نوع فرآیند تهیه غذا و ایجاد مواد غذایی را طبقه بندی می کند و منطقه خاصی را برای آن تعیین می کند. به آشپزخانه فکر کنید که دارای یک ایستگاه سالاد ، ایستگاه سرخ کردن و پیتزا یا ایستگاه سوپ در آشپزخانه است. این طرح باعث می شود انواع غذاهای مختلف در یک زمان ایجاد شود و آشپزخانه شما را با تقسیم مسئولیت های ایجاد غذا به جای یک فرآیند مستقیم ، سازماندهی می کند.این مناسب برای آشپزخانه های بزرگتر با منوهای متنوع مانند هتل ها ، ایستگاه های پذیرایی یا پخت و پز برای رویدادهای بزرگ مناسب است. این چیزی نیست که یک رستوران کوچک با فضای محدود باید سعی در اجرای آن داشته باشد.

چیدمان دالانی یا راهرویی

چیدمان دالانی ایستگاه های مختلف آشپزخانه شما را در اطراف محیط اتاق پخش می کند ، نه در مرکز. این مناسب برای آشپزخانه ها با فضاهای محدود است زیرا بیشتر تجهیزات سنگین یک یا دو دیوار طولانی از آشپزخانه قرار می گیرند و فضای کافی را برای کارکنان شما ایجاد می کند تا بتوانند بدون اینکه به روش یکدیگر وارد شوند ، راحت حرکت کنند. ورودی و خروجی به آشپزخانه معمولاً در مقابل تجهیزات مورد استفاده برای استراحت غذای شما قرار دارد.

طرح آشپزخانه باز یا اپن

طرح آشپزخانه باز شاید منحصر به فرد ترین طراحی باشد و هدف آشپزخانه های باز معمولاً ارائه یک تجربه ناهار خوری منحصر به فرد است که در غیر این صورت نمی توانید و سایر رستوران های سنتی دیگر. این غذا یا مستقیماً در مقابل یا در مجاورت میهمانان اتاق ناهار خوری تهیه می شود. در حالی که محتاطانه است که تمام تجهیزات پخت و پز را که نیاز به گرمای زیاد در فاصله ایمن از میهمانان خود دارند ، نگه دارید ، این سبک آشپزخانه کار پشت صحنه را به مرحله مرکزی می بخشد و یک عنصر سرگرمی را برای تجربه ناهار خوری به ارمغان می آورد. فضای سالم برای بیرون کشیدن قالب آشپزخانه باز لازم است.

هنگام تصمیم گیری اینکه کدام چیدمان آشپزخانه برای کسب و کار شما بهترین است، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. فضا، لوازم، انبار و ارتباطات.

b.o.s.s. صرفه جویی در فضا

فضا احتمالا بهترین مکان برای شروع است. اینکه چقدر فضایی برای عملیات پشتیبان شما در نظر گرفته شده است، عامل مهمی در تصمیم گیری شما است. اگر آشپزخانه شما کوچک است، آشپزخانه اپن بدیهی است که به سبک کارتی و منطقه ای نیست، یا طراحی جزیره ای نیز ممکن است مناسب نباشد. شما می خواهید به سمت یک طرح بندی خط اسمبلی یا دالانی متمایل شوید. یک آشپزخانه شلوغ می تواند به سرعت به آشپزخانه ای ناکارآمد تبدیل شود. فضای ناکافی می تواند به شدت مانع عملیات شما شود و بر کارایی عملیات شما تأثیر بگذارد، بنابراین باید مطمئن شوید که چیدمان متناسب با ابعاد است.

لوازم خانگی چیز دیگری است که باید در نظر گرفت. آشپزخانه شما برای ایجاد تمام آیتم های منوی شما به چه مقدار تجهیزات نیاز دارد؟ تعیین تعداد زیادی سرخ کن، کباب پز، ایستگاه های ظرفشویی و سایر وسایلی که آشپزخانه شما به آن نیاز دارد، کاری هوشمندانه است که قبل از پیکربندی چیدمان آشپزخانه خود انجام دهید. اگر زیاد سرخ‌کردن عمیق انجام می‌دهید، آیا فضایی برای یک مخزن روغن آشپزی کارکرده داخلی خواهید داشت که بتواند مستقیماً به سرخ‌کننده‌های شما وصل شود تا به راحتی دفع شود؟ یا باید به صورت دستی گریس خود را در فضای باز دور بریزید؟ داشتن دسته محکم از لوازم آشپزخانه که برای عملکرد صحیح آشپزخانه خود به آن نیاز دارید، مهم است.

فضای ذخیره سازی که برای مواد لازم دارید در انتخاب چیدمان آشپزخانه شما نقش خواهد داشت. آشپزخانه شما به چه مقدار فضای قفسه، انباری یا فریزر نیاز دارد؟ شما نمی توانید غذای لذیذ خود را بدون مواد اولیه درست بسازید و داشتن فضای ذخیره سازی کافی تضمین می کند که دقیقاً همین را دارید.

هنگام چیدمان طراحی آشپزخانه شما، ارتباطات مهم است. کدام قسمت های آشپزخانه شما با هم کار می کنند؟ فرآیند تولید غذای شما چگونه به نظر می رسد؟ شما نمی‌خواهید که دونده‌های غذایتان مانع آشپزهایتان شوند، همانطور که نمی‌خواهید کارکنان آماده‌کننده غذا در میان انبوهی از مردم و وسایل پر پیچ و خم شوند تا غذای آماده را به ایستگاه کباب کردن یا سرخ کردنی برسانند. ارتباط برای هر عملیاتی حیاتی است و انتخاب چیدمان مناسب آشپزخانه می تواند به افزایش یا کاهش سطح ارتباطات کارکنان شما کمک کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *