آشپزخانه صنعتی

تجهیزات شستشوی آشپزخانه صنعتی با توجه به حجم بالای ظروف استفاده شده در رستورانها و آشپزخانه‌های بزرگ میتواند شدیداَ کارآمد باشد. بی‌شک با وجود این لوازم، دیگر فکر و ذهن صاحبان مراکز خدماتی به حجم بالای ظرف های نشسته مشغول نمی شود و تنها بر کیفیت و تنوع خدمات متمرکز خواهند شد. زیرا تجهیزات شستشوی آشپزخانه صنعتی می توانند در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به شستشوی حجم زیادی از ظروف کثیف بپردازند. بخاطر همین است که این دستگاه ها یکی از کاربردی ترین تجهیزات برای انواع فودکورتها، کترینگ، آشپزخانه‌های صنعتی، هتلها و… تلقی میشوند. بدنه قدرتمند مدلهای مختلف تجهیزات شستشو آشپزخانه صنعتی، طول عمر بالای این دستگاه ها را تضمین نموده است. چنانکه همواره علاوه بر ماندگاری بالا و انجام دقیق امور، نیاز خاصی نیز به هرگونه تعمیرات ندارند.

افزایش سرعت با تجهیزات شستشو 

انواع تجهیزات شستشو آشپزخانه صنعتی بخش مهمی از رستورانها و آشپزخانه‌های تهیه غذای بزرگ محسوب میشوند. لوازمی که سرعت کار و همچنین پاکیزگی اینگونه کاربریها را به میزان قابل توجهی افزایش میدهند. بعنوان مثال ماشین های ظرفشویی صنعتی قادرند چندین هزار ظروف کثیف را در چند دور و در ظرف مدت کمتر از یک ساعت، مورد شستشوی دقیق قرار دهند.

انواع ماشین ظرفشویی صنعتی

برجسته ترین عضو تجهیزات شستشوی آشپزخانه صنعتی، بطور قطع ماشین ظرفشور یا همان ماشین ظرفشویی صنعتی می‌باشد. اساس طراحی تمامی گونه‌های این دستگاه‌ها، بر مبنای شستشوی دقیق حجم زیادی از ظرفها در مدت‌زمان کم است. به‌همین دلیل در مدلهای مختلف و بسته به فضا و نیاز آشپزخانه‌ها و کترینگها، در انواع ظرفیتی 500 الی 2000 بشقاب (تکه) طراحی می گردند.ماشین های ظرفشویی صنعتی در میان دستگاه های مختلف لیست تجهیزات شستشو آشپزخانه صنعتی، بیشترین میزان نیاز به نیروهای انسانی را از بین می‌برند. بطوری که قادرند به جای 2 الی 3 نیروی مخصوص شستشو، به فعالیت مشغول شوند. بسته به متراژ محیطی و نوع فضای آشپزخانه‌ها، می توانید ظرفشویی مناسب را انتخاب کنید.

مزایای ماشین ظرفشویی صنعتی

  • صرفه جویی در هزینه های نیروی انسانی و تسریع در شستشو
  • کاهش آلودگی محیط آشپزخانه
  • صرفه‌جویی در مصرف آب
  • صرفه جویی در مصرف انرژی با توجه به سیستم عایقبندی شده
  • کاهش ضایعات در سرویس ظروف یکپارچه و قاشق چنگال به دلیل اشتباهات شستشوی دستی
  • نیاز کمتر به پرسنل و کاهش هزینه های پرداخت دستمزد به افراد

ماشین ظرفشویی صنعتی ریلی:

محبوبترین مدل این نوع تجهیزات شستشوی آشپزخانه صنعتی، مربوط به ماشین ظرفشویی ریلی می باشد. این دستگاه ها از چند جهت با استقبال گسترده‌ی صاحبان رستورانها مواجه شده‌اند:

  • سرعت شستشوی بسیار بالایی دارند. چنانکه در هر 45 تا 55 ثانیه، به شستشوی سبد ظروف کثیف می‌پردازند.
  • تسریع در روند جای‌دهی ظروف کثیف با استفاده از ریلها فراهم آمده است.
  • اکثر مدلهای ماشین ظرفشویی صنعتی ریلی، همراه با «خشک‌کن» طراحی میشوند.
  • دستگاه های ظرفشور ریلی بسیار پرکاربرد هستند.

ماشین ظرفشویی صنعتی زیرکانتری:

این دستگاه کوچکترین مدل ماشین ظرفشویی ها محسوب می شوند . به ‌همین علت در زیر کانترها و اصطلاحاَ در فضاهای دور از چشم ، کافی شاپ ها، رستوران‌های کوچک و … قرار می‌گیرند. شستشوی هر سبد پر از ظروف کثیف در این نوع تجهیزات شستشوی آشپزخانه صنعتی، تنها در مدت‌زمان 180 تا 190 ثانیه صورت میپذیرد.

ماشین ظرفشویی صنعتی ایستاده:

خرید این نوع تجهیزات شستشو آشپزخانه صنعتی، غالباَ با توجه به محدودیت های فضای جایگیری لوازم صورت می‌گیرد. به ‌بیان بهتر، طراحی مدلهای ماشین ظرفشور ریلی و تونلی، بصورت افقی است. اما گاهاَ ممکن است در فضای آشپزخانه‌ای خود، با عرض کم مواجه باشید. بنابراین قرارگیری ماشین ظرفشویی صنعتی ایستاده هودتایپ، بهترین گزینه‌ی ممکن بشمار می‌رود.پس از قرار دادن ظروف در این دستگاه‌ ها، عملیات شستشو تنها 60 ثانیه به طول می انجامد. همچنین راه اندازی مدلهای ایستاده راحت است. اما باید پیش از نصب آن به خرید میز ورود و خروج مخصوص برای این تجهیزات شستشو صنعتی اقدام نمایید.

ماشین ظرفشویی صنعتی تونلی:

مدلهای ظرفشور صنعتی تونلی، کاملترین هستند. زیرا اکثر تولیدات به این مدل، دارای «خشک کن» و «مکانیزم تماماَ خودکار» هستند. بدلیل ساختار خاص این دستگاه ها، 2 نیروی کار باید در دو طرف دستگاه قرار بگیرند. درواقع یک نفر در مدخل ورودی تونل شستشو، بایستی ظروف کثیف را در محفظه‌ی دستگاه قرار دهد. و نفر دیگر به تحویل و جمع آوری ظروف شسته شده در آنسوی دستگاه، مشغول باشد.باتوجه به سرعت بالای شستشو توسط مدلهای ظرفشور صنعتی تونلی، وقت زیادی از کارگران پای دستگاه گرفته نمیشود. گاهاَ این تجهیزات شستشو آشپزخانه صنعتی به همراه آبچکان جانبی طراحی می‌گردند. بدین ترتیب پرسنل میتوانند به راحتی ظروف خیس شسته‌شده را روی آبچکان جانبی قرار دهند.

سیخ شور اتوماتیک

خرید سیخ شور اتوماتیک، قطعاَ یکی از برنامه های واجب و موردنیاز برای انواع کبابسراهای بزرگ، آشپزخانه های صنعتی، هتلها، رستورانهای بزرگ، اردوگاه‌ها و تالارهای پذیرایی بزرگ است. سرعت شستشو در این نوع تجهیزات، گرچه پایینتر از انواع مدلهای ماشین ظرفشور صنعتی است. ولی بازهم برای برطرف سازی نیازها، کاملاَ مناسب می باشد؛ آن‌هم با توجه به قیمت مناسب سیخ شوی‌ها. مزیت سیخ شور های روماکینگ :

  1. شیر تنظیم زمان
  2. شیرآلات تخلیه

می‌باشد. ازهمین رو در مصرف انرژی، بسیار بهینه‌تر عمل میکنند. علاوه بر کارایی زیاد و نحوه‌ی کارکرد بسیار آسان، طول عمر سیخ شور اتوماتیک نیز بسیار چشمگیر است. زیرا جداره‌ها و بدنه‌های داخلی و بیرونی این تجهیزات شستشو صنعتی از جنس STEEL هستند.

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما در تجهیزات آشپزخانه صنعتی روماکینگ تماس حاصل نمایید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *