راه اندازی ساندویچی

ساندویچی جزء کسب و کارهای پردرآمد است . فرقی نمی کند که یک ساندویچی کوچک راه اندازی می کنید یا یک ساندویچی بزرگ با شعبه های فراوان ، به هر حا اگر غذایی که به مشتریان خود ارائه می دهید خوشمزه و لذیذ باشد و بتوانید رضایت آن ها را به دست آورید در کوتاه ترین زمان شما به یه کسب و کار موفق دست پیدا خواهید کرد. پیش از اینکه ساندویچی خود را راه اندازی کنید حتما تحقیق و مطالعه در خصوص راه و روش موفق شدن و موفق ماندن داشته باشید. مطمئن باشید همزمان با شما، تعداد زیادی هستند که به فکر راه اندازی این شغل هستند و شما رقبای زیادی خواهید داشت.  اما باید توجه داشته باشید که بر اساس تحقیقات بیش از ۸۰ درصد این شغل در سال اول با رکود رو به رو می شود. لذا کسب آگاهی و استفاده از تجربیات موفقیت و شکست دیگران می تواند راه را برای شما هموارتر کند.

مراحل افتتاح 

انتخاب مکان مناسب

انتخاب محل و مکان ساندویچی به نظر شما بستگی دارد در واقع اگر می خواهید غذای خود را در داخل ساندویچی برای مشتریان سرو کنید لازم است فضای بزرگتری داشته باشد اما در صورتیکه قصد دارید ساندویچ های بیرون بر داشته باشید می توانید فضای کوچکتری در نظر بگیرید.

انتخاب اسم مناسب

بهتر است نام انتخابی کوتاه و با معنی باشد تا در ذهن مشتریان ثبت شود، علاوه بر این باید یک دکوراسیون شیک و جذاب برای ساندویچی خود در نظر بگیرید.

اخذ مجوزها

برای افتتاح ساندویچی باید تمامی مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و دیگر بخش های مربوطه کسب کنید.

تهیه منوی

منویی متنوع از انواع ساندویچ های سرد، گرم، پیش غذا و … را آماده کنید می توانید انواع ساندویچ، سیب زمینی سرخ شده، قارچ سوخاری، پیاز سوخاری، مرغ بریان، انواع پیتزا و مینی پیتزا، مرغ سوخاری، الویه، رست بیف، فیله مرغ و… به مشتریان ارائه دهید.

خرید تجهیزات ساندویچی

همانطور که اشاره شد این بخش یکی از مهمترین مراحل راه اندازی ساندویچی می باشد که باید با توجه به منوی غذایی، برای خرید تجهیزات مربوطه اقدام کنید، اگر آشپزخانه ی کوچکی دارید بهتر است به سراغ تجهیزاتی بروید که فضای کمتری اشغال کرده و چندین کاربرد داشته باشند.

تامین مواد اولیه

با توجه به منو ساندویچی که قصد دارید به مشتریان ارائه دهید لازم است به سراغ تامین کنندگان مواد خوراکی رفته و با آن ها در خصوص دریافت مواد اولیه ی تازه و مرغوب به صورت روزانه یا ماهانه صحبت کنید.

استخدام پرسنل

شما می توانید با توجه به حجم کاری و ظرفیت آشپزخانه و مغازه به تعداد مورد نیاز آشپز و پرسنل استخدام نمایید، پخت غذا، سرو، شستشوی ظروف و نظافت ساندویچی از جمله فعالیت هایی است که می توانید با استخدام پرسنل آن ها را به افراد مختلف واگذار نمایید.

لیست وسایل ساندویچی

فر ساندویچ و پیتزا

فر ساندویچی با نام های فر مرکب یا ترکیبی نیز شناخته می شود، در واقع فر ساندویچی دارای چندین دستگاه کاربردی در قالب یک فر برای آماده سازی غذاهای متنوع در منوی ساندویچی می باشد. این فرها دارای سنگ چدنی، سرخ کن، شعله، گریل گازی و ذغالی، فر و بنماری هستند و شما می توانید با فر ساندویچ همبرگر، سوسیس، فیله گریل شده، ماهی، میگو، هات داگ، پیتزا و… را آماده کنید.

تاپینگ ساندویچی

راه اندازی ساندویچی

راه اندازی ساندویچی

 

یکی دیگر از تجهیزات اساسی برای راه اندازی ساندویچی، تاپینگ است، اگر در منوی خود ساندویچ های سرد و گرم متنوعی دارید این دستگاه به شما کمک می کند تا بتوانید در سریع ترین زمان پیتزا و ساندویچ های مختلفی را تهیه و به مشتریان خود ارائه دهید. تاپینگ ها دارای لگن های بنماری متعددی هستند که آشپز می تواند انواع مواد خوراکی برای آماده سازی پیتزا، ساندویچ و دورچین ها شامل کاهو، کلم، گوجه، ترشی، خیارشور، انواع سس، پنیر پیتزا و… را به صورت تفکیک شده و کاملا بهداشتی قرار دهد.

سرخ کن

سیب زمینی سرخ شده، پیاز سوخاری، پنیر سوخاری و قارچ سوخاری از جمله خوشمزه ترین سوخاری هایی است که می توانید در منوی ساندویچی پیدا کرده و سفارش دهید، قطعا اگر شما هم می خواهید منویی پر از سوخاری های خوشمزه داشته باشید باید اقدام به خرید سرخ کن صنعتی نمایید.

پوست کن

پوست کندن سیب زمینی، پیاز و … یکی از کارهای سخت و زمانبر در آشپزخانه ها می باشد به خصوص اگر بخواهید حجم زیادی از سیب زمینی یا پیاز را برای آماده کردن سیب زمینی سرخ کرده، پیاز سوخاری یا سوسیس بندری آماده کنید، اینجاست که وجود یک پوست کن صنعتی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در سریع ترین زمان سیب زمینی و پیاز را پوست کنده و برای مراحل بعدی طبخ، آماده کنید، دستگاه های پوست کن سیب زمینی و صیفی جات کاملا اتوماتیک بوده و با نیروی برق کار کرده و به همین دلیل شما از آشپزی خسته نخواهید شد.

دستگاه خلال کن صنعتی

سیب زمینی سرخ شده یکی از پیش غذاهای محبوب در منوهای ساندویچی ها بوده که طرفدار بسیاری به خصوص در بین کودکان دارد و آماده سازی آن در ساندویچی ها نیاز به دستگاه خلال کن صنعتی داشته تا آشپز بتواند سیب زمینی ها را به صورت یکدست و هم اندازه و در سریع ترین زمان خرد و آماده ی سرخ نماید، این دستگاه در مدل های رومیزی و ایستاده، دستی و برقی تولید می شوند. علاوه بر این اگر در منوی خود و برای ساندویچ ها حجم زیادی پیاز و جعفری می خواهید خلال کردن پیازها با این دستگاه برای شما آسان خواهد شد.

دستگاه کالباس بر

از دیگر تجهیزاتی که می توانید برای راه اندازی ساندویچ سرد و ارائه ی انواع ساندویچ های سرد خریداری نمایید دستگاه کالباس بر یا اسلایسر کالباس است، از آنجایی که برای آماده کردن انواع ساندویچ و پیتزا به برش های کالباس با ضخامت های مختلفی نیاز دارید با خرید این دستگاه می توانید کالباس را با ضخامت های دلخواه برش زده و از آن در آماده کردن غذاها استفاده نمایید.

برگر زن

برگر یکی از محبوب ترین غذاهای فست فودی است که در کنار پیتزا همواره طرفداران زیادی دارد، در این بین برگر ذغالی، پنیری و دوبل برگر محبوبیت بیش تری داشته و این برگرها زمانی خوشمزه و لذیذتر هستند که به صورت دست ساز و با مواد اولیه ی متنوع آماده شده باشند حتما شما هم زمان سفارش غذا از ساندویچی به دنبال همبرگرهای کارخانه ای نیستید و دوست دارید همبرگر دست ساز را امتحان کنید.همبرگرهای دست ساز را می توان با مواد اولیه ی متنوع به صورت همبرگر مرغ و گوشت با اندازه و ضخامت های دلخواه آماده کرد و برای فراهم کردن همبرگرهای دست ساز نیاز به دستگاه همبرگر زن می باشد، روش کار با این دستگاه بسیار ساده بوده و شما می توانید با تهیه ی مواد اولیه، همبرگرهای خوشمزه ای را آماده کنید.

سینک، کابینت

از دیگر تجهیزات مورد نیاز که نه تنها برای راه اندازی ساندویچی بلکه برای افتتاح هر کسب و کاری که به آماده سازی و عرضه ی غذا مربوط می شود الزامی است سینک، کابینت است. قطعا وجود یک ساندویچی نا مرتب و ارائه ی غذاهای غیربهداشتی علاوه بر اینکه مورد تایید وزارت بهداشت نیست موجب نارضایتی مشتریان نیز خواهد شد، به همین دلیل لازم است به جهت رعایت بهداشت و نظافت در آماده سازی غذاها باید سینک مناسبی داشته باشید.

یخچال نوشابه یا یخچال ویترینی

از دیگر تجهیزات لازم برای راه اندازی ساندویچی، یخچال ویترینی است، خرید این وسیله برای ساندویچی باعث می شود بتوانید نوشیدنی های متنوع به صورت خنک و گوارا همراه با ساندویچ به مشتریان ارائه دهید، داخل این یخچال ها می توانید انواع نوشیدنی، نوشابه، آب معدنی، آبمیوه، دوغ، دلستر و … را بچینید تا علاوه بر ظاهری زیبا مشتری به انتخاب خود یکی از نوشیدنی را خریداری نماید.

انواع فر پیتزا

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای فست فودی است که در منوی تمامی ساندویچی ها و فست فودی ها می توانید انواع پیتزا را پیدا کرده و سفارش دهید، طبخ و آماده سازی پیتزا آن هم در حجم بالا و در سریع ترین زمان نیاز به تجهیزات مناسب برای پخت پیتزا دارد که فر پیتزا یکی از بهترین تجهیزات آشپزخانه ها بوده که در انواع مدل های ریلی، صندوقی، تنوری و گردان تولید و عرضه می شود.هر یک از این فرهای پیتزا دارای مزایا و معایبی هستند و شما می توانید با توجه به وسعت آشپزخانه، تعداد مشتریان و منوی خود اقدام به خرید یکی از انواع فر پیتزا نمایید.

ظرف پیتزا

یکی دیگر از تجهیزاتی که به جهت پخت انواع پیتزا باید در ساندویچی خود داشته باشید بشقاب پیتزا است، ظرف یا بشقاب پیتزا باعث می شود پیتزای شما ظاهری زیبا داشته باشد و آنچه در خرید این ظرف مهم است اندازه ی آن بوده که باید با توجه به ابعاد و اندازه ی فر انتخاب شود. علاوه بر این اگر در منوی خود پیتزا آمریکایی یا ایتالیایی دارید باید اقدام به خرید ظرف مخصوص آن نمایید.

دستگاه پمپ پنیر

اگر در منوی خود ساندویچ پنیری های متنوعی دارید خرید یک پمپ پنیر داغ یا پمپ سس گرم به شما کمک می کند تا بتوانید انواع پنیر چدار، گودا و… را به صورت داغ و آب شده بر روی ساندویچ های خود ریخته و برای مشتریان سرو کنید.

دستگاه کراکف پز

ساندویچ کراکف یکی از غذاهای محبوب است که بیش تر افراد با دیدن آن در منوی ساندویچی تمایل به سفارش ساندویچ کراکف پنیری دارند، دستگاه کراکف پز یا دستگاه سوسیس گردان در واقع دستگاهی است که می تواند سوسیس ها را بدون روغن و کاملا سالم آماده کند، این دستگاه دارای قلاب های مختلفی است که با قرار دادن کراکف یا سوسیس بر روی این قلاب ها و حرکت آن ها، سوسیس ها بدون نیاز به روغن به صورت یکنواخت مغز پخت شده و آشپز می تواند ساندویچ کراکف های خوشمزه ای برای مشتریان خود آماده کند

مطالب مرتبط

2 نظر در “نکات جامع راه اندازی ساندویچی

  1. بهزاد موئزی گفت:

    ممنون از مطلب خیلی خوبتون خدا قوت

    1. romaking گفت:

      خواهش می کنم موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *