نکات نگهدای فر

تمیزی و نظافت:

هر بار بعد از استفاده، فر پیتزا را از تکه های خوراکی و خمیر باقی‌مانده پاک کنید. از مواد شیمیایی نسوز استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب به سطح فر شود.از دستمال یا اسفنج نرم و مرطوب استفاده کنید و سپس با دستمال خشک پاک نمایید.

استفاده از قالب پیتزا:

قالب پیتزا را در هنگام استفاده از فر پیتزا قرار دهید. این قالب می‌تواند در توزیع یکنواخت حرارت در طول پخت پیتزا کمک کند و همچنین مانع از چسبیدن پیتزا به سطح فر می‌شود.قالب پیتزا را پس از هر بار استفاده تمیز کنید و دقت داشته باشید که آسیب نبیند.

استفاده از سنگ پیتزا:

اگر فر پیتزای شما دارای سنگ پیتزا است، درستی و تمیزی سنگ را حفظ کنید.پیش از استفاده، سنگ پیتزا را به طور کامل پیش‌گرم کنید.برای پاک کردن سنگ پیتزا، از آب گرم و بدون استفاده از مواد شیمیایی استفاده کنید. همچنین، و سعی کنید سنگ پیتزا را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

عدم استفاده از ظروف فلزی:

از استفاده ظروف فلزی درون فر پیتزا خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تغییر در توزیع حرارت و زمان پخت پیتزا شود. به جای آن، از سنگ پیتزا، قالب پیتزا یا سینی‌های نچسب استفاده کنید.

نگهداری در محل مناسب:

فر پیتزا را در محل خشک و خنک نگهداری کنید.اگر فر پیتزا را برای مدت طولانی نیاز به استفاده ندارید، گاز دستگاه را قطع کرده و در صورت امکان، پوشش محافظی بر روی آن بگذارید.

راهنمایی‌های تعمیر و نگهداری:

در صورت نیاز به تعمیر، به دقت راهنمایی‌های تولید کننده فر پیتزا را مطالعه کنید و از تماس با خدمات پشتیبانی تولید کننده استفاده کنید.

از قبل گرم کردن فر:

دقت کنید قبل از پختن، فر پیتزا را به اندازه کافی گرم کنید. این تضمین می کند که فر به دمای مطلوب برای پخت پیتزا بهینه برسد. از زمان و دمای توصیه شده پیش گرمایش مشخص شده در دفترچه راهنمای فر را با دقت مطالعه نمایید.

سرویس و نگهداری منظم :

دستورالعمل های سازنده را برای نگهداری و تعمیر منظم فر پیتزا دنبال کنید. این ممکن است شامل کارهایی مانند بررسی و تعویض عناصر گرمایشی، تمیز کردن هر گونه خاکستر یا زباله، و بازرسی وضعیت کلی فر باشد.

ذخیره سازی ایمن:

اگر نیاز دارید که فر پیتزا خود را برای مدت طولانی نگهداری کنید، قبل از اینکه آن را در مکان مناسب نگهداری کنید، از تمیز و خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید. آن را در برابر گرد و غبار، رطوبت و دمای شدید قرار ندهید زیرا باعث می شود به که به فر آسیب برساند.

اجتناب از گرمای بیش از حد:

در حالی که فر پیتزا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر دمای بالا مقاومت کنند، ضروری است از قرار دادن آن‌ها در معرض حرارت شدید فراتر از حد توصیه‌شده خود اجتناب کنید. گرمای بیش از حد می تواند به اجزای فر آسیب برساند و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد. دستورالعمل هایی که در مورد محدوده دما و زمان پخت گفته شده را رعایت کنید.

زمان مناسب تمیز کردن فر

اگر شما هیچ نکته دیگری را به حافظه نسپردید ایرادی ندارد! فقط این راهنمایی را همیشه به یاد داشته باشید: فر پیتزا را فقط زمانی باید تمیز کرد که سرد است. مسلما کسی از سوختن خوشش نمی آید که تازه بدتر از آن احتمال آتش گرفتن هم وجود دارد. تصور کنید که بخواهید با یک دستمال خشک یک فر پیتزای داغ را تمیز کنید. بعید نیست که آتش سوزی رخ دهد. پس یک بار دیگر می گوییم فرد وقتی فر سرد است آن را تمیز کنید.

تمیز کردن فر ریلی

اگر شما فر ریلی پیتزا دارید، اول از همه مطمئن شوید که دوشاخ آن را از برق کشیده اید. نوار نقاله را در بیاورید و یک تمیزکننده دستگاه فر ریلی پیتزا را روی آن اسپری کنید. زبانه های فر ریلی را هم تمیز کنید چرا که روی آن ها پنیر و مانده های غذا خیلی می چسبند. تمام زبانه ها را دربیاورید و یک تمیزکننده فر را بر روی آن اسپری کنید. داخل فر را تمیز کنید. و زمانیکه قطعات کاملا خشک شد آنها را به جای اولیه خود قرار دهید.

نحوه نظافت فر ریلی به چه صورت است؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در استفاده از فرهای ریلی باید در نظر داشته باشید، نظافت درست و اصولی آن است. توجه فرمائيد که تمیز بودن اجزای مختلف فر باعث پخت پیتزاهایی خوشمزه‌تر و باکیفیت بهتر خواهد شد. برای نظافت این فرها در ابتدا باید با اجزای مختلف آن آشنا شوید تا بدانید برای شست‌وشو و نظافت هر قطعه از چه نکاتی باید استفاده نمایید.

نقاله فر ریلی

نقاله یکی از مهم‌ترین بخش‌های فر ریلی است که پیتزا برای پخت بر روی آن قرار می‌گیرد. بهتر است که این بخش از دستگاه به صورت هفتگی تمیز شود. برای از بین بردن چربی‌های نقاله می‌توانید از اسپری چند منظوره، برس سیمی و دستمال نخی استفاده کنید. در ابتدا سینی‌های دو طرف نقاله را جدا کرده و سرعت آن را روی عدد ۲۰ تنظیم کنید. سپس می‌توانید با کمک مایع ظرفشویی و اسفنج بخش‌هایی که دارای چربی است را تمیز کنید.

کانال‌های پایین و بالا

برای نظافت کانال‌های پایین در ابتدا باید با استفاده از آچار آلن پیچ‌های جلو فر را باز کرده و آن‌ها را از فر خارج کنید. در مرحله بعد با استفاده از اسپری چند منظوره و دستمال نخی کانال‌ها را تمیز کرده و بعد در محل خود قرار دهید. کانال‌های بالا در فر پیتزا ریلی حداقل ۲ عدد هستند و بهتر است که به صورت ماهیانه نظافت شوند.

بخش داخلی دستگاه

برای تمیز کردن قسمت داخلی دستگاه نیز می‌توانید به سادگی از اسپری چند منظوره و دستمال نخی استفاده کنید.

فر صندوقی

فر پیتزا صندوقی یکی دیگر از تجهیزات فست فود بوده که در مقایسه با فرهای ریلی فضای کمتری را اشغال می‌کند؛ از این رو برای آشپزخانه‌هایی با ابعاد متوسط گزینه بسیار خوبی است. این فرها به صورت یک طبقه، دو طبقه و سه طبقه در بازار موجود هستند. فضای داخلی فرهای صندوقی به گونه‌ای طراحی شده است که گنجایش ۶، ۹، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ بشقاب را داشته باشد.

دلیل اصلی نام‌گذاری این فر شکل ظاهری آن است. فر صندوقی همانند یک صندوق از جنس استیل بوده که عموماً دیواره‌های داخلی آن از جنس سنگ یا سرامیک است. قابلیت تنظیم حرارت فر سبب کنترل نحوه و تنوع بالای پخت خواهد شد. بدنه این فر از جنس استنلس استیل بوده و درون آن از شاسی پروفیل فولادی و ورق گالوانیزه ۱ میلی‌متری عایق شده با پشم شیشه و پشم سنگ استفاده شده است. مصرف‌کننده می‌تواند از طریق نمایشگر این نوع فر پیتزا دمای داخل فر و وضعیت پخت را مورد بررسی قرار دهد. شایان ذکر است که فرهای صندوقی نیز از قابلیت پخت انواع مختلف پیتزا برخوردار می‌باشند. یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه برخورداری از ترموکوپل و شمعک برای تأمین سیستم ایمنی دستگاه و همچنین امکان نظافت راحت و سریع آن است.

جهت دریافت مشاوره رایگان و برآورد هزینه می توانید با کارشناسان فروش ما در تجهیزات آشپزخانه صنعتی روماکینگ تماس حاصل نمایید و اطلاعات کسب کنید.

مطالب مرتبط

3 نظر در “نکات جامع تمیز کردن فر پیتزا

  1. hasanzadeh گفت:

    سلام ممنون از مطلب خیلی خوبتون موفق باشید

  2. محمدرضا گفت:

    نکات جالبی بود آفرین

    1. romaking گفت:

      ممنون از نگاه زیباتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *