راه اندازی پیتزا فروشی

پیتزا فروشی ، فست فودی است که بیشتر غذاهای آن را پیتزا تشکیل داده است. پیتزاها انواع مختلفی دارند که اصلی ترین تقسیم بندی را میتوان از لحاظ محتوایی انجام داد.پیتزا ها به طور عمده به دو نوع پیتزا ایتالیایی و پیتزا آمریکایی تقسیم می شوند. این تقسیم بندی بر اساس نوع خمیر پیتزا ها انجام می شوند. پیتزاهایی که در فست‌فودهای ایران هم پیدا می‌شوند از این دسته بندی خارج نیستند و بیشترین شباهت را به پیتزای آمریکایی دارند که بسیار پر و پیمون و سرشار از مواد خوراکی هستند. پیتزای اصل ایتالیایی از لحاظ حجم ضخامت کیفیت مواد و حتی طعم بسیار متفاوت می باشند.

پیتزای ایتالیایی سبک‌تر، سالم‌تر و اصیل‌تر هستش اما پیتزای آمریکایی به علت استفاده فراوان از فراورده‌های سوسیس و کالباس و پنیر پرچرب پیتزا نه پنیرهای اصیل ایتالیایی، به سرعت جای خودش را در فست‌فودهای پیتزایی دنیا باز کرده است . سرعت پخت این پیتزا باعث شده به محبوب فست‌فودها هم تبدیل شود.

برای داشتن یک پیتزا فروشی موفق و سودآور با نسبت به رقبای خود متمایز رفتار کنید.

راه اندازی پیتزا فروشی مناسب چه افرادی است؟

برای انتخاب هر کسب وکاری علاقه لازم است. علاقه باعث ایجاد انگیزه، پشتکار و خلاقیت می‌شود. راه انداختن یک پیتزا فروشی برای کسانی که به پخت و پز و آشپزی برای دیگران علاقه دارند مناسب است. صنعت فست فود در واقع ارائه‌ی غذایی با کیفیت و قیمت مناسب به مردم است پس کسی که به راه انداختن فست فود فکر می‌کند باید از این کار لذت ببرد.

با راه اندازی ساندویچی یا پیتزا فروشی شما باید خود را وقف کارتان کنید. این شغل ساعات کاری بالایی دارد و در تعطیلات نیز پرکارتر می‌شوید. پس برای راه اندازی فست فودی نباید باساعت کار زیاد و تعطیلات محدود دمشکلی داشته باشید.

اگر رعایت سخت‌گیرانه‌ی بهداشت برای شما ممکن نیست به راه انداختن مغازه فست فود فکر نکنید.در یک فست فود شما با سلامت مشتریان سروکار دارید پس باید نکات بهداشتی را با دقت رعایت کنید.

راز موفقیت فست فود موفق چیست؟

یک منوی درست و کامل از غذاهایی با کیفیت و قیمت مناسب ارائه کنید. با ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان، آن‌ها را راضی نگه دارید و تعداد مشتریان خود را نیز بیشتر کنید دهید. وقتی درآمدتان افزایش یافت می‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و تجهیزات فست فود خود را بهتر و کامل‌تر و آپدیت کنیدپررونق بودن یک کسب و کار به معنای وجود یک بازار رقابتی برای آن است. اما این مسئله نباید شما را از راه اندازی یک پیتزا فروشی دلسرد کند چون فضا برای یک کسب و کار خلاق همیشه وجود دارد. وجود رقابت در بازار باعث بالا رفتن کیفیت و بهتر شدن پیتزا ها می‌شود. پس شما برای حفظ مشتریان خود باید روی بالا بردن کیفیت، افزایش سرعت و پایین نگه داشتن قیمت محصول خود تمرکز کنید.

7 نکته طلایی پیتزا فروشی                              

1. کیفیت پیتزا باید بالا باشد

شاید این خیلی واضح باشد اما کیفیت خود پیتزا عامل اصلی موفقیت پیتزا فروشی می باشد. توجه به حجم ، مواد داخل پیتزا، کیفیت خمیر، پخت و میزان پنیر از جمله عواملی هستند که پیتزای شما را باب میل مشتریان می کند. مهمترین نکته برای داشتن یک پیتزای با کیفیت استفاده از مواد تازه و درجه یک می باشد ، پس لطفا استفاده از مواد مانده و درجه پایین را از ذهنتان دور کنید و مطمئن باشید پیتزای خوب با مواد خوب، درست خواهد شد.

2. اخذ نمایندگی

فرانچایز یا شریک ‌خواندگی ، یکی از روش‌ برای انجام سریع تر راه اندازی یک پیتزا فروشی موفق است. چند سالی است که در ایران با هایدا، شیلا و پدرخوب و سایر برندهای فعال در حوزه رستوران می باشد. گرفتن نمایندگی می تواند یک قدم برای موفقیت باشد.البته این فرانچایز یا فروش تابلو که در ایران انجام می شود با آنچه که در کشورهای صنعتی تعریف فرانچایز است خیلی فاصله داره و تا به برند های مثل مک‌دونالد و مانند آن برسد راه زیادی را باید طی کنند، اما در هر صورت یکی از روش‌های راه اندازی پیتزا فروشی است .

3.برآورد هزینه اولیه

در هنگام برآورد هزینه‌های تجهیز و راه‌اندازی کمی دست و دلباز باشید. چرا که خیلی‌ از هزینه‌ ها در نظر نمی گیریم یا کمتر در نظر می گیریم و حتی زمان بهره‌برداری را نیاز کوتاه تر در نظر میگیریم . بسیاری از اوقات هزینه های تبلیغات و اجار در نظر گرفته نمی شود. در شرایط شدید تورمی کشور این کار دقت خیلی بالایی را می طلبد. ممکن است راه اندازی پیتزا فروشی شما را با خطر روبرو کند.

4. دلیوریDelivery

پیتزا فروشی بدون دلیوری یعنی یک نقص بزرگ! Delivery یک آپشن مهم برای پیتزا فروشی ها است. برخی از فست فود ها فقط بیرون بر هستند و برخی هم به عنوان یک ویژگی از آن استفاده می کنند. اگر تمام پیتزا فروشی شما بیرون بر است باید حرقه ای تر عمل کنید. باید از نحوه سرویس‌دهی نیز اطمینان کافی را داشته باشید و نکات زیر را در نظر بگیرید :

  • سیستم‌های سفارش‌گیری‌تان را متنوع در نظر بگیرید ( آنلاین ، تلفنی و …)
  • برای هر سیستم سفارش گیری یک فرد مسئول داشته باشید.
  • از سیستم های یکپارچه ثبت سفارش استفاده کنید.
  • نقشه منطقه برای تحویل سفارشات را تقسیم بندی کنید و در کمترین زمان ممکن سفارشات را تحویل دهید.
  • بعد از آماده شدن سفارش های غذایی آن را سریعا ارسال کنید. منتظر نمانید دو یا چند سفارش در یک مسیر قرار بگیرد.

5.قیمت‌ عادلانه برای منو

در ابتدا شاید شما یک رستوران لوکس نباشید و قیمت های شما باید منطقی باشد تا بتوانید مشتریان هود را بیابید. قیمت متناسب با هزینه، رقبا و حجم پیتزا بگذارید و سود بالا را در فروش بالاتر قرار دهید نه قیمت بالاتر.

6.حجم پیتزا مهم است

مراقب حجم پیتزا باشید. یکی از شایع‌ترین اشتباهات پیتزا فروشی ها بعد از راه اندازی ، ریختن مواد بدون اندازه‌گیری است. این باعث می شود مشتریان شما هر بار با حجم متفاوتی از غذا روبرو شوند این موضوع اصلا خوشایند نیست. این موضوع حتی می تواند باعث ضرر کردن شما بشود.

7.هدف فروش بالا در آینده

زمانی که برنامه ریزی تجهیز آشپزخانه صنعتی را انجام می دهید، برنامه را برای فروش در حجم بالا پیش‌بینی کنیی تا هنگامی که سرتان شلوغ می‌شود به مشکل برنخورده و از کیفیت غذایتان کم نشود.  در ضمن در نظر بگیرید که به موقع سفارشات را آماده کنید.

اگر قصد راه اندازی پیتزا فروشی را دارید ، برای تهیه تجهیزات با کیفیت ما به شما فر پیتزای ریلی شرکت روماکینگ را معرفی میکنیم . جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در روماکینگ در تماس باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *